torstai 1. huhtikuuta 2010

Vaivoja

Eilen, keskiviikkona, oli sitten taas lenkkipäivä. Juoksu kulki tosi hyvin. Mulle näköjään sopii nuo aamulenkit, jotenkin oon virkeämpi silloin. Kävin nyt eri lenkin kuin tuon vakkarilenkin, koska olen opiskelupaikkakunnalla käymässä. Katsoin tuon eilisen lenkin pituudenkin, se oli 3,2 km. (Tuo mun vakkarilenkki kotona on 4 km, katsoin senkin.)

Olen viimeeksi tuon lenkin käynyt reilut kaksi viikkoa sitten ja nyt huomasin, että kehitystä oli tapahtunut. Jaksoin pitempiä matkoja juosta. Ja melkein jaksoin sen puoli tuntia juosta. Olisin jaksanut, ellei olisi tullut sitä perhanan ylämäkeä. Heh.

Mutta sitten loppuillan olikin selkä hemmetin kipeä. Ja on vieläkin. Yritin sitä venytellä, mutta ei se lukko sieltä alaselästä ainakaan vielä lähtenyt. Tämäkö on niitä kuuluisia vaivoja, joita tämä juoksu aiheuttaa? Ennemmin olisin veikannut jotain pohjekipuja tai rakkoja varpaissa.

Vähän koitin googlata asiaa, ja onhan tuolla meidän ulkoasianministerilläkin (luulin muuten, että se on ulkoministeri) mennyt joskus juoksuharjoitteluissa selkä jumiin. Joten kai se kuuluu asiaan. Luulen, että tämä johtuu vaan huonoista lihaksista siellä.

Mulla on ennenkin ollut selkäongelmia. Se on aina kipeytynyt, jos joutuu pitempiä aikoja istumaan esim. junassa tai autossa. Viime talvena se meni ihan jumiin, niin, etten pystynyt kävelemään. Ei se nyt niin kipeä ole, mutta en halua kokea sitä uudestaan.

En nyt oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Kai sitä selkää on nyt kuunneltava. Saatava se nyt paremmaksi, ennen kuin lähtee seuraavan kerran. Ja sitten ruvettava reenaamaan niitä selän ja vatsan lihaksia.

2 kommenttia:

Laura kirjoitti...

Tähän en oikeen osaa sanoa mitään neuvoa, itsellä ei ole selän kanssa ollut ongelmia. Ehkä tosiaan se selkälihasten vahvistaminen voisi olla hyvä keino.

Kaisa kirjoitti...

Joo, ei se varmaan kovin yleistä ole, et juoksemisessa kipeytyy selkä. Ja mistä sitä tietää johtuiko mullakaan juoksemisesta tuo selkäkipu :D